torsdag 19 februari 2015

Ett hem i öknen


Jag drömmer om att bygga ett hem i öknen. Öknen förändras vart 20 000 år och blir grönt igen och har så växlat under många många många år från sand till grönt till sand igen. Vattnet rinner igenom sanden och när jorden skiftar förändras jorden. det tar bara 200 år och ett-två generationer får uppleva detta mirakel. Allahu akbar.

Det är snart dags igen.

Under öknen finns det enligt satellitbilder stora mängder vatten i källor. Det är bara att ta upp dem till ytan så börjar det är hända mirakel. Gröna växter, mangoträd och andra träd kommer att börja växa igen. Djur kommer tillbaka, elefanter m.fl.

Jag tänkte köpa land i öknen, för att vara förberedd för detta mirakel. Jag vill ha stora landmassor att använda när det väl är dags.

Jag vill bruka jorden, använda det för att bygga vad jag vill och kunna sälja om jag vill. Jag vill bygga ett hem i öknen som är anpassat för ökenlivet, men som senare blir ett hem för min familj som kanske får uppleva det stora magiska ögonblicket då allting blir grönt igen, så som profeten Muhammad sade, som Allah lärde honom genom ängeln Jibril/Gabriel.

Allaho akbar. Allaho Akbar. Allaho Akbar.

Videon visar hur Saharaöknen skapades. En otrolig resa. Vi får se pyramiderna täckta av snäckor från havsvatten och valskelett ligga mitt i öknen. Hur kom de dit?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar