torsdag 26 februari 2015

Testa Allah - känn hur du känner dig.

Jag vill testa en sak. Jag be Allah om det jag vill ha, att han ger mig det och be om var det är och sedan följa mina impulser utan att tänka efter under 24 timmar. Hur vet jag att jag är på rätt väg. Jo, jag vet hur det känns och jag har en väg som visas tydligt för mig.. En enkel väg.

En av Allahs lagar är att om man börjar fasta, så kommer hälsan. Det kräver inget av en utan avhållsamhet. En av Allahs lagar är att om man börjar att be, så kommer det man vill ha till en. Det kräver ingenting utom Khushoa - fokus och koncentration.
En av Allahs lagar är att det man ber att Allah ger andra, kommer Allah att ge till dig själv.
En av Allahs lagar är att det som du tänker om Allah, det kommer du att erfara. Om du tänker att Allah är källan till frid, så kommer du att känna frid. Om du känner att Allah är rättvis, kommer du att känna rättvisa och till och med bli rättvis.

24 timmar senare:

Allah gör det lätt för mig. Jag har hjälp och blir serverad som av tjänare och vårdpersonal. Hur mycket lyxigare kan det inte bli att vara glutenallergiker med en ryggsmärta från hell... Min familj ställer upp till hundra procent, min man, min svärmor, mina barn, min svåger, min mamma. Kan det bli bättre, såklart det kan. Jag har ju inte sett ens hälften av vad Allah kan göra än.

Min metod?

Att skratta, le och ignorera barnens dåliga humör och beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar