lördag 7 mars 2015

Abraham Hicks får dig att må bättre!



Varje dag innan igår mådde jag inte så bra men från och med den här dagen kommer jag att fokusera på det jag kände den dagen, så att jag kan må så i framtiden med.

Jag ska börja leta efter nya omgivningar och börja försätta mig i sådana situationer där jag kan upptäcka att jag mår bättre.

Istället för att lägga skulden på mig själv eller andra ska jag tillbringa tid att be och sedan fokusera på att må bra och det gör jag genom att fokusera på den senaste gången jag mådde bra.

Du behöver inte ge all din uppmärksamhet åt din nuvarande situation. Du kan delvis hänge dig åt andra känslor och minnen som känns bra. Det ger antingen rädsla eller hopp. Du distraherar dig lite och du kommer så småningom att må bättre eftersom cellerna börjar få den energi den behöver för att läkas.

Min situation är att jag är ansvarig för min goa son som inte har samma mål som jag just nu.Han är nio månader gammal.

När du är glad, då kan inte det som inte är glädjefyllt komma nära dig.

/Jag är inte glad, och därför gråter barnen och bråkar runtomkring mig/

Varje gång det är dags för bön, tänk att det är dags att fokusera på att må bra, visualisera vad du vill ha och fira det direkt, vänta inte på att det ska hända på riktigt. (How is your party going? They don't want to hear your success.)

Jag är glad för att jag vill känna mig glad. När jag inte är glad tänkte jag gladare tankar så att jag så småningom blev glad igen.

Du är var du är kring pengar på grund av dina känslor inför pengar, på grund av din uppfostran kring pengar och dina föräldrars känslor kring pengar.

Varför vill du ha pengarna? Jag vill köpa mark, hus, företag. Varför vill jag ha det? För att kunna påverka hur människor känner och tänker. För att hjälpa dem må bra. För att hjälpa mig att må bra. För att komma ut mer. För att träffa människor. För att ändra på samhället. För att ändra på tänkesätt. För att ta hand om människor som inte har pengar så att de kan äta bra. Jag vill starta ett företag där jag kan äta ren mat, Raw food. Jag vill kunna sola mig utan att folk omkring mig. Privat. Jag vill avlasta människor och ge dem hälsa och lära dem fokusera. Jag vill ge dem möjlighet att välja i livet. Det är inte mitt jobb, men det är det jag önskar. Jag vill kunna äta vad jag vill igen. Jag kunna skriva och påverka människor utan distraktioner. Jag vill göra research, resa runt och dokumentera och göra investigations, t ex intervjua människor och ta reda på vad som ligger bakom allt som sägs på tv. Jag vill träffa de som har en stark iman och som har nur kring sig. Jag vill vakna och upptäcka en annan värld som gör mig glad.

Egna tankar kring detta:

Fasta gör mig ren och frisk. Bön är tid att uppskatta och välsigna och läka och be om saker och stärka din energi och ditt ljus och din sköld och att fokusera på att bli glad. Vallfärden renar hela dig som om du var pånyttfödd. Zakat renar dina pengar. Saddaqa och att ge bort saker och pengar och leenden renar också pengarna och dina saker. Minimalism renar ditt sinne och tar bort slaveriet. Du är en slav till varje sak du äger, så ju mindre du äger desto färre behöver du vara slav åt. Ju fler barn du har desto mindre behöver du serva dem och desto gladare blir du. Ju mindre pengar du har desto mindre oro har du för att tjuvar ska ta dem och för att människor ska bli svartsjuka, vilket kan påverka dig negativt. Att vara med människor som gör en glad, gör dig gladare och då blir livet lättare. Att göra sig av med saker gör en gladare och mera tillfredsställd. Att ge till någon som har det sämre än dig och skämma bort dem med uppmärksamhet, saker, kakor m.m. skapar också gemenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar