måndag 9 mars 2015

Utmaning - att fokusera på glädje, äventyr, research och att säga YES! till saker


Mitt fokus är att fokusera på sista gången jag kände glädje, äventyr, gjorde research och sade ja till någon aktivitet.

Sedan följa med the flow.

Jag vill ha en massa saker och äga och bli skuldfri. Men jag vill också bara lägga mig i sängen och sova. Så vad händer de närmaste dagarna och den närmaste tiden? Det får vi se.

Huset är smutsigt och det droppar in från taket. Barnen mår bra och är varma och mätta. Jag behöver inte oroa mig för maten den kommer alltid. Jag behöver inte oroa mig för så mycket alls, mest bara ligga här för min man tar han om mig och min son som kräver uppmärksamhet, stimulans och mat.

Jag vill skriva och lyssna på Abraham Hicks och på människor som får mig att skratta.

Vad kommer ske och lyckas jag hålla mig glad och hitta äventyret och utmaningen?

Det jag måste göra och som hör till least resistance är att sova.
Sömn är a och o.
Le.
Andas och slappna av.
Uppskatta - säga alhamdolillah, är avgörande eftersom det får dig att stanna kvar i den goda känslan.
Gör minsta möjliga
Tänk på sista gången du var skuldfri, sista gången du låg i sängen, sista gången du ägde någonting, sista gången du läste någonting, sista gången du kände att du var på väg och uppåt.

Varje gång jag lyssnar på fem timmar av Abraham Hicks är det som jag varit på en av hennes föreläsningar och betala 4400 kronor. Visst känns det bra att det kommer så lätt till mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar