fredag 6 mars 2015

Vad finns under korsvägen?



I varje större stad finns det en pyramid med en uggla som formas av vägar och byggnader.

I Göteborg finns det en pyramidformad förgrening som börjar vid korsvägen och går längs med Södra vägen och Skånegatan. Den landar ovanpå vallgraven som märkligt nog inte går runt eller rakt, utan i sick-sack-form, precis som en krona.

Jag vet också att det är dyrt att bo inom vallgraven och nära korsvägen.

Jag har också sett statyerna och känner till en mängd symboler lite här och där i Göteborg som om man synar de lite närmare kan härledas till Illuminati, Bilderberggruppen och Shaytan.

Jag undrar vad som försiggår i Göteborg och vilka det är som bor inom vallgraven.

Jag undrar också om det sker försvinnanden av barn och vuxna regelbundet därikring. Vad händer egentligen bakom lykta dörrar?

Vi har många symboler som går tillbaka till s.k. havsgudar m.fl. Poseidon finns både som staty och som byggföretag.

Jag undrar också över alla gatunamn och personer som är bakom dem. Många kommer ffån 1800-talet och var framstående män. Men deras bakgrund?

Det blir ingen biltunnel under korsvägen och de hade inte otur de som planerade korsvägen som Peter Hjörne säger på GP, utan den är helt i sikte med den planering som gjordes. När är dock min fråga, när gjordes planeringen?

Hur gamla är byggnaderna vid korsvägen?

Korsvägens namn härstammar från innan 1785.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar