onsdag 17 juni 2015

Du kan inte förändra dig själv!!



Man kan inte förändra sig själv. Man kan bara förändra sig till sin högsta aspekt.

Om du t ex är mörk, vilket jag är, så har du lätt för att gå in i dig själv, skaffa insikt och sedan kan du dra nytta av det genom att tillåta människor att använda mig som guide.

Om man är missnöjd och lat betyder det att jag är en person som också har som potential att förbättra, jag är en entreprenör. Jag är också lat, vilket betyder att jag har potential att återhämta mig tills jag är i linje med de känslor som jag önskar och vad jag vill åstadkomma i livet - och då går det snabbt och lätt nå dit.

Min man är en bully - men den positiva aspekten av detta är att han hjälper människor att bli bättre. (Fastän jag tycker att metoden är gräslig).

Om man är överkänslig och orolig - betyder det att man också har en förmåga att t ex visualisera rum, hur dessa skulle kunna flöda bättre så att folk mår bättre.

Om problem blir vår personlighet blir de en del av vår identitet och om vi fokuserar på den negativa aspekten av det kommer vi att känna själv-hat, vilket är destruktiv.

Vi måste alltså skapa alkemi - alltså ta något och förändra det till den högsta formen. Så som man försökt göra i århundranden när man försökt att skapa guld.

Ta alltså den negativa dele och gör om det till något som är positivt.

DU KAN INTE FÖRÄNDRA DIG SJÄLV!

Ilska - du har ett jäklar anamma, som är till fördel när du vill att någonting ska hända och förändras. Det göra folk osäkra, men det är egentligen okej. Man måste förstöra ett redan existerande hus, för att kunna bygga någonting nytt.

Du går alltid vidare. Du utvecklas hela livet. OM du inte tar tag i ditt inre, kommer ditt yttre att reflektera ditt inre och ju längre tiden går desto värre blir ditt yttre. Så ta tag i det yttre. Det är ibland lättare än det inre. Börja med det och fortsätt sedan till ditt inre.

Hur ser ditt hem ut? Hur ser dina relationer ut? Behöver du sätta gränser någonstans? Hur ser din stad ut? Andra människor som bor där har likartade känslor som du, så vill du förstå dig själv bättre, titta på dem. Välj sedan en stad som du skulle vilja bo i, där du trivs med människorna och där du mår bra.

Det är det enklaste sättet.

Välj semestermål utifrån hur människorna på din turistort mår. Prova olika ställen och se var du mår bäst. Stanna inte kvar hela livet om du inte mår bra. Flytta.

Vilka konflikter som döljer sig i människors inre, syns också i samhället. Om det är kaos, så betyder det att det också pågår ett inre kaos.

Om det är fridfullt, betyder det att det också pågår en inre frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar