måndag 18 januari 2016

4 steg till hur man känner sig mer levande



Allah är al-HayyolQayyom, Den Levande.

Om vi känner oss levande, då är vi nära Allah.

Så hur kan vi får oss att känna oss mer levande?

Jo, genom att känna motsatsen, uttråkad.

Det är i alla fall en av motsatserna.

Hur gör man för att komma ifrån uttråkningen?

1. Man sover. Läs mer om varför här.

Så långt har jag kommit. Jag vet att jag måste sova mer. Jag sover bara 40% av normal sömn, dvs 3-4 timmar per natt. En bra natt ger mig sex timmar, dock avbruten, sömn.

2. Ja, vad kommer på steg två?

Göra saker som gör att du känner dig trygg. Det är också ett av Allahs Namn. Al-Muhaymin, Den som skyddar. Både sig själv och andra. Om du känner du trygg, ja då är du nära Al-Mumin.

3. Man drömmer och följer sina drömmar.

Allah är Al-Khaliq, Skaparen, och när vi drömmer och följer våra drömmar, ja då är vi nära Allah, och då blir mer mer Levande, eftersom Allah är En, och Allt som är Levande är samtidigt allt som är tryggt och allt som är tryggt ger samma känsla som när man drömmer. Så det är tryggt att följa sina drömmar, liksom det är tryggt att känna sig levande. Man behöver inte hoppa bungy-jump för att känna sig levande, då döden känns nära, trygghet gör också att man känner sig levande.

4. Skaffa Dig kunskap

Allah är Al-Alim, Den med Kunskap, så att skaffa sig kunskap är rätt steg att nå  Allah, att känna sig levande, att väcka drömmar till liv och det skapar trygghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar