torsdag 7 januari 2016

Tillit till oss själva - att vi har svaren. TEST! Q&A



För ett par år sedan använde jag mig av en mental/bildmässig process där jag satte min tillit till att ha svaren på mina frågor till hands, genom Allah, som har kunskap om allt.

Jag skriver frågor på lappar och på baksidan, utan att se på frågan, ska vi med mentala bilder och känslor skriva vad vi får upp.

Det här är vad vi får upp, jag och min dotter när vi gör detta test:

- Om jag får en flicka/pojke vad ska han eller hon heta?
A: Sand (Sandy?)
B: Klirrande glas/fest

(Ska hon/han heta Sandy? Kommer det att bli bröllop?)

-Om jag hade ett husdjur, vilket skulle jag ha då?
A: Någonting som är rött
B: Spindel

Obs! Vi skriver utan att veta frågan.

- Var vill jag bo? Själv/Med någon?
A: Köket
B: Dockhus

- K's smärta - hur få bort?
A: Lekplats
B: Lego, Danmark

(Värk och fysiska åkommor kommer från stress som har sitt ursprung i våra tankar. Tankar riktade mot lek och spel kommer att göra oss friska.)

- Vem är min bästis?
A: Bukett
B: Isvak/Mörkt vatten

(En indikation på att jag känner mig ensam)

- Vad höjer K's vibration?
A: Mat
B: Krokar/hem

- Vad behöver familjen?
A: Omvårdnar, kärlek, näring, uteliv
B: Blommor, havet, vatten, rutschkana, kyligt ute, umgås, ensamma

-Vad får A att komma närmare Allah?
A: Elak
B: Jul, sånger, glada sånger, hej tomtegubbar

(Det är sant att A kommer närmare på två sätt, dels genom känslor som går åt motsatt håll än glädje, men också glädje, vilket stämmer med vad jag skrivit tidigare här på min blogg)

- Vad kommer hjälpa mina binjurar?
A: Måla, skissa med tuschpennor
B: Skola

(Detta stämmer med vad som jag velat ett tag, gå en målarkurs. Det hjälper mig att stressa av, vilket hjälper mot binjurarna)

- Favoritmat?`
A: Motorcykel
B: Flyplansresa

(Kanske betyder det att den energi man behöver inte är mat i dess bokstavliga betydelse utan näring i form av frihet, resor och spänning!)

- Hur får jag bra syn? (som när jag var fem år?)
A: Affär
B: Flugsvamp + troll i skogen

(kan betyda att jag behöver örter från en hälsokostaffär för att rena mig från toxiner)

- Favoritplats?
A: Balkong
B: Kök med lagande mat

(Stämmer på mig, jag drömmer om en terrass och mat som kokar i köket)

- Hur får jag bort smärtan i ryggen?
A: Leka
B: Segla

(Samma svar som K ovan, att värk och dylikt orsakas av stress och tankar och att lek och segling kan motverka detta då det får en att slappna av mentalt, fysiskt och känslomässigt)

Så vi kan summera dessa svar genom att säga att de förändringar jag måste göra är att börja leka mera, gå till hälsokostaffären och njuta av livet, då får jag hälsan tillbaka på alla sätt och kommer närmare Allah.

Läs mer om hur man närmar sig Allah här och här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar