måndag 18 januari 2016

Vem som helst som vore i dina skor skulle känna likadant!!



Ofta känner jag att jag är svag. Men folk ser mig som stark.

Jag har mina starka kvaliteter och mina sämre kvaliteter.

Men.

Jag är totalt fokuserad på att göra rätt. Att göra fel vore att skämmas. Jag skäms för allting. För ett orent kök. För att jag inte går till jobbet när jag mår dåligt. För att jag är en dålig mamma, så som jag värderar mig själv mot mina standard.

Det jag glömmer, i denna stund, är att vem som helst som vore i mina skor, skulle känna likadant.

Om tvekar om vad du ska göra så finns dessa råd:

1. Du ska veta att du alltid kan göra det imorgon. Du behöver inte göra det idag. Det är ett val.
2. Gör det som får dig att känna dig lättnad.
3. Allt är rörelse, och allting har en början och en slut, samtidigt som allting är evigt. Du är en del av ett stort pussel och lika viktig - oavsett om du "bara" drömmer eller om du förverkligar dina drömmar. Den som drömmer bidrar lika mycket om inte mer. Om du vill ta ditt liv, ja då har du en önskan och det är denna önskan som är bidraget. Det är det vi vill veta, för att kunna förbättra samhället.
4. Smärta är en röd flagga att någonting är fel. Vi måste därför reflektera över smärtan och ta bort giftet, oavsett om det är ett fysiskt, känslomässigt eller mentalt gift.
5. Sluta tänka positiva tankar - låt dig själv falla tillbaka. Tänk på det värsta som skulle kunna hända och vad du skulle känna. Fråga dig vad du vill att folk ska göra i den stunden och vad de skulle känna.
6. Fortsätt sedan med Shadow work. Fråga dig när det var det första gången du kände så och gå igenom känslorna. Förstora dem och stanna kvar i dem. Var närvarande. Gör sedan mentalt vad som får dig att må bättre.
7. Fokusera på dina osynliga strängar som håller dig fast vid en händelse eller person. Frigör dig från dem. Teal Swan har processen i sina videor.
8. Gör bara det som känns bättre och fokusera bara fem minuter i taget.
9. Höj din vibration med bön, dhikr, vatten, ren mat.
10. Prioritera saker som om du vore dödssjuk, eller du låg inför döden.
11. Läk din emotionella kropp. Teal Swan har verktygen.
12. Ta reda på vad ditt syfte är.
13. Gör "The completion process".
14. Du påverkar människor med din närvaro och din frånvaro.

Så att jag känner mig uttråkad påverkar människor omkring mig.

De är samtidigt min spegelbild. Så de måste också känna sig uttråkade.
Vad är motsatsen till att känna sig uttråkad?

Jo, levande.

Hur känner mig sig levande?

Jo, genom att närma sig Allah.

Läs mitt förra inlägg om hur man närmar sig Allah här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar