måndag 7 mars 2016

Nya rutiner, nytt liv (Hur jag kommit dit jag är idag och vart jag är på väg härnäst)

Om du vill bli framgångsrik, hitta någon som har gjort det du vill uppnå,
 gör som de så kommer du nå samma resultat

Jag har under många år fokuserat mycket på mitt inre, och sökt efter lycka. Nu har jag kommit en bra bit på vägen. Jag har under perioder fokuserat och fördjupat mig inom ett område.

När jag var tjugo konverterade jag till islam och lärde känna källan till allt - Allah.

Jag fokuserade på att bli en "god" människa och lyssnade på tonvis av videos av muslimska lärda. Jag gjorde som de sa, vilket höjde min vibration en aning. Men jag var fortfarande långt från Allah.

Islam öppnade upp dörrar till många saker, bland annat mina inre trauman från min barndom. Dessa hängde kvar under många år. Jag började undersöka hur människor påverkar oss för att se om det var där problemet låg och om jag kunde lösa det genom att förstå hur andra fungerar.

Jag började med att förstå hur människor fungerar och läste allt jag kom över av John Gray - Mars och Venus för att lära mig mer om relationer och hur män och kvinnor är lika och olika.

Jag fick det lite bättre.

Jag lyssnade på TEDtalks på youtube och blev inspirerad och lärde mig mycket.
Men det räckte inte. Jag blev istället deprimerad för att jag inte blev sedd.

Så jag fortsatte gräva.

Jag fokuserade mycket på min fysiska hälsa. Jag tänkte att relationer inte räcker till, det är något mer som fattas. Min fysiska hälsa blev allt sämre och jag mådde dåligt.

Så jag läste på om mat, men blev allt mer förvirrad om näring och vad man ska äta tills jag stötte på ett par människor på youtube.

Jag lärde mig otroligt mycket genom att lyssna på allt som Robert Morse lärde ut. Det gav mig hintar om att fördjupa mig mer inom Raw food och sedan stötte jag på Markus Rothkranz som lärde mig mer om vilda växter, Raw food och perfekt hälsa. Jag tittade på hur han såg ut och förstod att det var den rätta vägen.

Därefter förstod jag att kroppen läker sig själv. Vattenfasta är ett sätt att få en hälsosam kropp igen. Men jag kunde inte vattenfasta. Jag var alldeles för sjuk, gravid och mådde jättedåligt. Hade ingen kraft kvar. Men jag fastade mycket och började förstå att när man fastar så läks kroppen. Kroppens "symptom" är bara läkningskriser. Så jag härdade ut fastan.

Och blev lite bättre.

Jag lyssnade på Eric Berg om näringslära och lärde mig mycket om allergier, hur kroppens biokemi fungerar och vilka symptom som beror på vad.

Jag lärde mig också vad binjuretrötthet var, vilken funktion njurar hade och levern därtill och hur man återfår sin hälsa. Jag började vila mera eftersom min kroppshydda visade på att jag hade binjuretrötthet. När energin kommer tillbaka naturligt, då är det dags att börja träna på riktigt och i början bara promenader, och lite dans och yoga.

Jag lärde känna FullyRawKristina och tyckte om hennes inspirerande videos, men hade inte tillgång till pengar och energi och födoämnen. Jag blev sämre och sämre.

Jag började lyssna på Abraham Hicks, som fick mig att fokusera på positivitet, och allt landade i mitt huvud. Jag började förstå vad jag ville och vad jag inte ville, men det dröjde lång tid innan jag kom till den nivån då jag behövde gå åt andra hållet, och djupdyka ner i mina trauman, rädslor och frustrationer.

Då mötte jag Teal Swan, som lärde mig olika verktyg att ändra sin vibration, så att man inte längre är en matchning för sådant man inte vill ska hända. Hennes verktyg var också mental men men den började jag att må psykiskt bättre. Med henne började jag bygga upp mig själv igen. Hon bekräftade även att allt jag lärt mig tidigare av Dr Morse, Hicks, Allah osv stämde.

Jag förändrade mitt liv totalt.
Jag började känna.
Jag slutade överge mig själv.
Jag började få tillbaka energi, styrka och självförtroende.

Nu när det är år 2016 har jag gjort mycket Shadow Work, mitt liv har ändrats, min vibration har ändrats. Jag har ändrat mitt inre totalt och är nu inte längre en matchning till det som varit.

Jag hade en gul aura med crystal aura som sekundär. Nu är den grön, beige och crystal som sekundär. Jag har fortfarande problem med intimitet (sann och djup vänskap pga rädsla för att visa mitt innersta jag - som jag visar här på bloggen), självförtroende och välstånd och det är där jag är just nu.

Därför fokuserar jag nu på Tony Robbins - hans livsstil och ord och försöker att tillämpa dessa samt Sally Hogshead och hennes Fascinated-test för att stärka min kommunikation. Jag har fortfarande problem med att bli hörd, sedd och fascinera människor.

Nu är det också dags att börja fokusera på Marie Diamond och hennes Feng Shui. För hur vi lever kommer vi få mer av. Mår vi dåligt av den miljön vi fokuserar på och lever i, måste vi ändra på den. Men det sker stegvis.

Tony Robbins lärde mig att nya rutiner ger ett nytt liv. Vi måste höja vår standard. Vi måste säga att vissa saker är ett måste, träning, mat, möbler, samhälle osv. Det är först då vi ändrar våra rutiner och det är rutinerna som ändrar vårt liv.

Vill du läsa mer om vilken vibration du har läs då den här artikeln. 
vill du läsa mer om vilken vibration/bön/fråga jag hade i januari som den här artikeln svarar på läs då den här artikeln.
Vill du veta hur du blir miljonär, läs då den här artikeln.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar