måndag 7 mars 2016

Rutiner för ständig energi, glädje och god sömn



Tony Robbins som är min nuvarande youtube-mentor börjar dagen med att andas i tre minuter. 

--

Sedan fokuserar han på att hitta tre saker som han är tacksam för och fokuserar på det i tre minuter. 

---

Därefter tränar han.

Han menar att känslor kommer från rörelse. Ansiktsmuskler. Kroppsmuskler. Vi måste börjar röra på oss annorlunda om vi vill känna oss annorlunda. 

---

Tony Robbins menar också att våra rutiner skapar vårt liv och vår identitet. Det är bara genom förändring av våra dagliga rutiner som vi kan höja vår standard. Vi måste ändra på vårt borde till måste. 

Vi måste ha det och det och göra det och det. Och om vi gör så kommer vi alltid att hitta kreativa lösningar på hur vi når fram till det. 

---

Sally Hogshead, som finns att lyssna på TED på youtube, är grundaren till företaget Fascinate, och berättar hur vi når framgång genom att aktivera de grundläggande drag hos oss som är unika för var och en så att man börjar sälja bättre, får nöjdare kunder, elever, patienter, personal osv. 

---

Jag vill också skapa minimalism och få bort så mycket som möjligt i mitt liv så att det kan få plats med nytt. Därför är sortering och bortgallring av en massa saker samt organisering oerhört viktigt i mitt liv nu. Jag har en hunger sedan många år tillbaka att börja leva så som jag gör idag. Tyvärr väntade jag alldeles för länge. 

---

En läxa jag har lärt mig är att man ska aldrig ge folk vad de behöver, utan bara vad de vill ha, så hjälper man dem att höja sin vibration. Man ska inte heller ge mer än man vill och känner är glädjande. 

---

Jag vill ha mindre av saker, och byta ut de saker jag har med regelbundna mellanrum. Det ger mig tid, energi och pengar att spara. Så det är dit resan går nu. 

---

Jag fortsätter med övergång av min mat från vanlig husmanskost, till gluten- och mjölkfri mat, till Raw food. Fortfarande är min vibration inte tillräckligt hög för att helt gå över till Raw food. 

---

Jag behöver människor som stärker mig. Var hittar jag sådana?

---

Vill du få insikt hur du förändrar rädsla till glädje. Läs då den här artikeln
Vill du förstå syftet och meningen med ditt liv? Läs då den här artikeln.
Vill du förstå hur mat påverkar din hälsa? Läs då den här artikeln om hur zinkbrist är kopplat till allergier.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar