onsdag 18 maj 2016

Dagbok dag 1

Vibration idag: Glömska
Jag vill börja att skriva på en roman, med en publik och därför tänkte jag skriva och publicera mina utkast här på min blogg. Kanske fungerar det. Kanske inte. Men jag måste försöka.

Här är första utkastet på min dagbok.

onsdag den 18 maj 2016

Dagbok Dag 1

Vibrationer.

Hela min dag är full av manifestationer av mina tankar. Det är bara att titta på omvärlden för att se var mina tankar har farit tidigare. Vilka tankar som varit starkast och vilka tankar som håller på att ändras.

Idag gick jag till tandläkaren med min son. Han hade tandläkartid. Jag hade glömt att det var den 18e idag så jag gick upp tidigt och förberedde min öroninflammationssjuke son inför sin första tandläkarbesök. Tandsköterskan tyckte han såg ut som en flicka och även om jag rättade henne och sa att det var en pojke och jag sa han, låtsades hon inte om det eller hörde mig inte. Det är inte första gången folk misstar min pojke för en flicka. Kanske var han en flicka i ett tidigare liv.

När vi kommer ut möts vi av en mamma och ett barn. Det märks att de är skärrade. Pojken har glömt sin väska på bussen och börjar storgråta. Jag talar med mamma och säger att hon ska ringa till bussföretaget.

Strax därefter ramlar en pojke som cyklar, utan att slå sig, precis bredvid oss. Jag frågar hur det gick. Första tanken var, herregud, jag bringar otur, men sedan skärper jag mig och blir medveten om vilka mina tankar är, ja, just det. Min vibration idag är ju att jag är glömsk. Vilket gjorde att jag drog till mig andra människor som har samma vibration. Jag är medveten om att mina tankar påverkar min verklighet, även om inte de andra är det.

Pojken som ramlade glömde att fokusera och därför ramlade han. Jag glömde att kontrollera tiden, därför kom jag för tidigt. Och pojken som glömde sin väska på bussen hoppas jag får tillbaks den.


Det viktigaste idag är i alla fall att jag blivit medveten om mina tankar och därmed börjar kontrollera dem igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar