söndag 24 juli 2016

Från Astrologi till islam till att förstå sambandet mellan Saturnus och Kabah

Att förstå sambandet mellan Saturnus och Kabah - från astrologi till islam
Jag har en inre stress som härrör från yttre omständigheter vad gäller att göra vissa saker så snart som möjligt. Jag har knappt tid att sitta ner för att skriva detta. Jag vill skriva en hel bok.

Jag söker efter sanningen, för att få mer energi och pengar, för att hitta den bästa vägen att gå på i livet. Jag har läst böcker för att inte göra samma misstag som andra, så jag slipper få samma konsekvenser som andra. Det kan vara att välja fel partner, till att välja fel religion.

Jag föddes in i en familj med kristna rötter, men som i praktiken var ateister. Jag gick till kyrkan och sjöng i kör sedan jag var 5 upp till 20 år. Jag var mycket intresserad av astrologi och lärde mig använda det. Jag var nyfiken på magi och visste inte om det fungerade eller inte. Min mormor tyckte att jag skulle lära mig någonting nyttigare, så mycket tid som jag la ner på astrologin.

När jag var 20 konverterade jag till islam. Jag gifte mig och skaffade barn. Jag studerade språk och ekonomi.

Men jag var inte nöjd där heller. Islam gav mig grunden till vad sanningen var. Men det förklarade inte varför i detalj. Varför fastade man? Varför bad man? Varför gav man saddaqa? Så jag tog reda på det och blev ännu mer övertygade om att jag var på rätt väg. Vetenskapen gav mig en god vägledning om att islam var "rätt".

Men jag var inte nöjd där heller. Så jag jag sökte mig vidare. Islam gjorde mig fastlåst rent mentalt, på grund av gamla ideologier, och jag kämpade för att rena islams lära ännu mer. Kampen var alltså inte klar. Jag började undersöka Koranen och dess språk i dess etymologiska betydelse och såg att det är väldigt viktigt att göra det, för att få "bokstavstroende", vilket stämde mycket mer överens med vad jag trodde, än vad folk "tolkade" Koranen till, det vill säga översatte det till, på svenska och engelska. I och med att jag studerat språk förstod jag att innebörd lätt förgås när man översätter och att det är viktigt att återgå till ursprunget.

Jag lärde mig att Bibeln och Torah en gång också var riktig. Att den Bibeln som folk läser idag, inte är komplett och översatt, med dess felaktigheter, och att ursprungstexterna har gått förlorade under tiden. Det finns dock källor kvar från tidig ålder som man kan hänvisa till, källor på arameiska. Det räcker alltså inte att läsa Grekiska källor eller latinska källor. Så jag tog reda på vad som stod där genom andra som studera de källorna och de säger i princip samma sak som Koranen säger.

Men jag var ändå inte nöjd.

Jag var ledsen. Så jag sökte vidare.

I islam är det haram att göra vissa saker. Och haram att inte göra vissa saker. Så jag kände mig låst. Jag kände mig inte nöjd. Så jag började söka efter sätt att komma ur min depression. Jag ville göra en massa saker och för att göra dem, behövde jag mer kött på benen. Jag behövde mer klara bevis för att min känsla var riktig.

Jag sökte efter bevis på att män och kvinnor hade mer rättigheter och skyldigheter än vad som var normen. Jag sökte efter bevis och sätt att tänka utanför "lådan" vad gäller äktenskapliga rättigheter och skyldigheter, med Koranen och hadither som beviskällor, liksom andra källor så som John Grays Män är från Mars, Kvinnor från Venus.

Jag gjorde det jobbigt för mig och min omgivning genom att stå upp för mina rättigheter och för andras rättigheter. Rättvisan var viktig för mig. Jag slutade aldrig kämpa. Jag fick min man med mig, men kampen var tuff. Han såg att jag hade rätt och ändrade sig därefter.

Jag hade dålig hälsa och fastan hjälpte bara så mycket som det kunde hjälpa. Torrfasta som man gör i islam hjälper kroppen att rena sig. Men obalanserna började mycket tidigare, genom ens tankar, som matchas med den mat som vibrationsmässigt är samma som ens tankar. Vanlig svensk husmanskost räckte inte till för att stärka hälsan. Inte annan mat heller. Så jag tog reda på att varför, genom att läsa in mig på olika dieter och såg att Raw food-människor läkte sina kroppar och fick energi samt att de blev fotomodeller på köpet. Deras kroppar förändrades totalt. Men detta räckte inte. För att några åldrades, vilket var ett tecken på ohälsa. Men jag kunde inte bli raw foodist, jag var fortfarande inlåst i mina mentala spärrar.

Så jag sökte vidare. Jag hade en massa negativa känslor. De dominerade mitt tankesätt. Det var först när jag fick lära känna Teal Swan på Youtube som mitt liv började förändras till det bättre.

Min tro på islam utvecklades samtidigt med att jag fördjupade mig i kunskap från olika källor om vida ämnen. Jag älskar att förstå sambandet mellan två för ögat helt oförenade ämnen. Men när jag ser länken mellan dem, då växer min kunskap och min njutning.

Om du vill veta vilka ämnen jag fördjupat mig i, klicka på länken här.

Om du gillade vad du läste, skriv in din bästa e-mail i kolumnen till höger, så får du uppdateringar direkt till din inbox.

Kommentera vad du tycker om det jag skrivit.
Jag finns även på facebook, twitter och muslimskglutenochlaktosfri.blogspot.com  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar