söndag 7 augusti 2016

Dröm 31 juli 2016 - Var är jag vibrationsmässigt? Vad är det jag drar till mig (lagen om attraktion)?

Lagen om attraktion - och hur jag förändrade mig och därmed mitt liv
Igår skrev jag ett inlägg om min vibration. Men jag skrev inte hela.

Det här var min dröm:

"Jag drömmer att jag förbereder mig för en tsunami. Den kommer och jag står längst upp och tar emot den. Vaktar min son och ser till att han inte släpper taget om mig. Känner att jag klarar av tsunamin som är ljummen.

Jag är på en färja. Många människor är där. En gammal bekant är där. Jag känner mig beskyddad av honom. Han går på date med andra. Det känns ok. Vi uppfostrar ett barn tillsammans och det känns underbart att han den tryggheten att trots att vi inte är ihop så är vi för alltid sammanlänkade. Jag kan gå på date med andra om jag vill fast de betyder inte något.

En spindel tar blod från min sons huvud. Jag försöker ta bort den men den sitter fast. Vet att jag måste ta i kroppen men vill inte pumpa in gift i min sons huvud.

Det blir kallt och vi ser kustgarden brinna. Folk vill dit eftersom färjan också börjat brinna. I ett möte på färjan talas det om att bygga en ny färja. Men talaren för färjan får inte med sig huvudsponsoren att betala för en ny färja. Hon känner sig lurad och manipulerad.

Det är isigt i vattnet. Karin, en gammal barndomsvän, är med mig. Hon har ramlat i vattnet, liksom jag och även Noah. Vi kommer upp igen. Är rädd att jag förlorar min son.

Tolkning:

Jag går in i varje person/situation och ser med hans/dess ögon och ställer en del frågor som t ex vem är du, vad vill du, vad gör du, vad vill du säga, och vilket råd du har till drömmaren. Anledningen till detta är att varje del i drömmen är en del av dig och ditt medvetande/din vibration.

Så här blev tolkningen:

en gammal bekant: Jag är trygg och jag är här för dig. Jag tar mitt ansvar och trivs med det. Du behöver hjälp och jag finns här som stöd och trygghet. Behöver du mig är jag här fastän jag lever mitt eget liv. JAg är här.
Vibration: Trygg

Tsunamin: Jag är här nu. Jag är stark och stor. Jag är varm. Jag vill er inget illa. Jag bara är. Håll i dig och håll dig stark. Jag kommer inte skada dig. Håll i dig du kommer klara dig.
Vibration: Värmande/överväldigande

Is: Jag är farlig. Om man sjunker ner i mig så dör man. Håll er undan från mig. Jag vill fånga alla och bevara dem för evigt. Jag är som en orm. Håll dig borta från mig. Förrädisk. Lita inte på mig.
Vibration: Förrädisk

Färja: Jag innehåller liv och har kämpat under många år för att bära alla. Nu är jag slut. Jag orkar inte mer. Jag behöver förnyas och repareras. Jag behöver vila. Jag vill ingen något illa - jag är bara trött. Ta det lugnt.
Vibration: Utsliten

Spindel: Jag lever på människor. Jag är inte rädd för dig. Dödar du mig är jag inte rädd för dig. jag gör vad jag måste. Gör vad du måste.
Vibration: Orädd

Gift: Jag finns här som ett skydd. Folk tror jag är farlig men jag vill bara skydda min ägare. Ha respekt för mig. Sky mig som pesten. gör mig inte illa så gör jag ingen illa. Låt mig vara!
Vibration: Gränsdragning - på negativt sätt

Min son: Jag är här. Jag är liten. Jag lever mitt liv. Jag vet inte vad som händer omkring mig. Jag bara är. Var inte orolig.
Vibration: Ovetande naiv

Min barndomskompis: Jag är fångad på den här båten. Jag har inga känslor inför drömmaren. Jag gör vad jag måste. Gör vad du måste.
Vibration: Känslokall

Elden på kustbevakningen: Jag vill förgöra allt. Ni är min energi. Jag struntar i om det är människor eller en färja. Jag behöver er för att leva. Stick eller brinn.
Vibration: Destruktiv

Kustbevakningsbåten: Jag är liten och obetydlig. Kan inte göra något. Jag är här för syns skull. Jag förgörs lätt. Jag ger hopp till människor men de är lurade. Drömmaren vet sanningen om mig.
Vibration: Maktlös

Mötet: Jag är viktig för framtida beslut. Tyvärr utnyttjar inte folk mig. Vissa tar mig på allvar medan andra försöker få fördelar ekonomiskt genom mig. Men människor ser igenom andra människor och deras avsikter. Tyvärr har inget beslut tagits eftersom alla inte tagit mig på allvar - att bygga en ny färja. Jag har ingen relation till drömmaren. Drömmaren är bara en åskådare. Hon har ingen påverkar på mötet eller beslutet.
Vibration: Viktig/Outnyttjad

Kvinnan: Jag är viktig. Jag ser till att beslut fattas. Jag har kontroll över beslut som görs gällande färjan. Jag accepterar dock inte vilket pris som helst för det jobb som ska utföras och inte heller att folk utnyttjar situationen. Jag går därifrån men kunskap om att ett nytt möte behöver sättas upp. Oroa dig inte. Färjan kommer byggas på nytt.
Vibration: Viktig/kontroll/makt

Vilken vibration har jag?

Jag drar till det jag är.

Det betyder att jag drar till mig maktlösa, destruktiva, känslokalla, ovetande, naiva, gränsdragande på negativ sätt, utslitna, förrädiska, överväldigande, (trygga, orädda, varm, med en känsla av kontroll av makt) - människor.

Jag drar också till mig situationer som får mig att känna mig maktlös, destruktiv, känslokall, ovetande naiv, gränsdragande på negativt sätt, utsliten, förrädisk, överväldigande (trygg, orädd, varm med en känsla av kontroll och makt).

Jag mediterade över dessa och förändrade de genom shadow work som jag beskrivit i tidigare inlägg. DU hittar de här: Hur jag förändrade min vardag när jag förändrade min vibration

Jag förstod att jag har dubbla vibrationer bland annat dualiteter som att jag är känslokall och varm och trygg, och att jag känner mig maktlös men samtidigt att jag känner att jag har kontroll och makt.

---


Jag gick vidare och gjorde shadow work på varje vibration för att få reda på vilket trauma/minne som orsakat denna vibration.

Men innan jag gjorde det skrev jag vad vibration orsakat för dröm i mitt liv/förändring.

Dessa vibrationer fick mig att längta efter att vilja känna att jag är kapabel att förändra, att känna att jag byggt upp någonting, att jag är varm och kärleksfull, att jag är säker och medveten, att jag känner mig respekterad, att jag känner mig stark, energisk och inspirerande, att jag känner att jag är trogen, lojal och äkta, att jag är övertygad om att jag klarar av uppgifter jag tar på mig, att jag är trygg, orädd och varm med kontroll och makt.

Jag ställer frågan när det var första gången jag kände vibrationen.

Jag fokuserar på hjärtat eftersom det är genom hjärtat vi kan ta reda på känslornas rötter.

1. Maktlös:
Jag känner mig maktlös när x skäller på y. första gången jag kände så var när någon bytte blöja på mig. Jag ser mig själv utanför, i tredje person. De lyfter upp mig i benen.
Jag ändrar minnet: Jag står bredvid så som jag är nu och är telepatisk med mig själv som baby och tar över. Resultat: Jag känner mig förstådd och att jag är omgiven av känsliga och starka människor. Behov: Sova och utmaningar.
Ny vibration: Känner mig förstådd

Den nya vibrationen kommer att dra till mig människor som får mig att känna mig förstådd och som känner sig förstådda.

(Redan samma dag började saker förändras i min familj. Min familj börjar komma överens :-) )

2. Destruktiv: Minne: När jag tittar på film. Minne 2: Jag är på en restaurang med x. Gör shadow work med det minnet. Får nytt minne - Minne 3: Är i skolan när fröken säger att jag inte gjort läxan själv (vilket jag faktiskt gjort) och att jag blivit hjälpt av syskon eller mamma. Jag känner mig oerhört kränkt i minnet och förändrar det: Jag visar en "inside out"-kula att jag gjort som jag ska och att jag säger sanningen och att det blev ett bra resultat. Sedan arresterar några min fröken och jag själv som vuxen tar över som fröken. Jag litar på mig som liten. Jag ser och lyssnar och känner tillit till att mitt yngre jag kan göra perfekta saker och lyckas mycket väl med uppgiften - helt själv.

Jag kan nu fortsätta jobba utan att känna att någon kommer påstå att mitt jobb är någon annans och att det tjänar någonting till att göra något bra efter jag kommer få credit för det, och ingen annan. Och jag slår inte ner på mig själv och tolkar det jag gör som medelbra/dåligt längre.

3. Känslokall: När jag skällde ut min bästa vän. Shadow work gav mig nytt minne: Ser mig själv vid havsvattnet. Jag är självkritisk till hur jag ser ut. Jag vill att någon kommer och tar hand om mig och förädlar mig till den skönhet jag kan bli och är. Det gör att jag kan acceptera mig flaws. Resultat: Jag behöver känna mig förädlad och vet nu mitt behov. Jag vet vad jag måste göra för att känna att jag duger för mig själv.

4. Ovetande naiv: Jag är i Nice och väntar på mitt uppehållstillstånd. Jag gör shadow work: Minne 2: Jag är i sandlådan när jag leker och en gång läser jag ordet övrigt och frågar vad det betyder. Jag förstod att jag inte förstod, vilket var hemskt. Jag kände mig osäker och nedvärderar mig själv. Jag frågar vilket behov jag har (till mitt yngre jag) att någon lär mig mer om världen. Jag ändrar minnet och ser mig själv i en såpbubbla och mitt högre jag är i sällskap till mitt yngre jag och lär henne och världen. Ger mig trygghet och tillförsikt.
Ny vibration: Tillförsikt och trygghet/visshet

Efter shadow worken ökar chansen att jag drar till mig människor som är känsliga och förstående. Som litar på sig själva och mina ord och ser vårt perfekta jobb. Som ser sig själva och mig som skönheter. Som känner visshet att vi kommer att lyckas.

Jag ökar mina chanser att dra till mig situationer som får mig att känna mig förstådd, litad på, vacker, förvissad om att jag kommer lyckas.

5.

6. Utsliten, färjan: Minne: när jag var i moskén och försökte lära ut om islam. Frågar mitt yngre jag vilket behov jag har och får som svar:  Jag behöver makt i form av kunskap. Därför är jag utsliten.
Jag går vidare och frågar mig själv vad jag skulle göra om alla hade samma kunskap och makt som jag? Jag blir ställd, eftersom jag inte har något svar på den frågan. Men att bli utsliten för att nå ett resultat är fel väg. Det vet jag eftersom jag blir utsliten, vilket är en negativ känsla.
Jag fortsätter och gör shadow work för att få reda på varför jag insisterar på att skaffa mig kunskap. Upp kommer ett "minne" av att jag dog i ett gruvschakt - om jag bara visste varför - om jag hade haft kunskap hade jag överlevt - vilket gett mig drivet att veta hela mitt liv.

Fortsättning följer..

7. Förrädisk/isvattnet: Jag är inte så bra som jag låtsas vara och jag respekterar inte alltid andras "önskningar". Shadow work: Jag berättar inte allt jag vet och upptäcker. Jag delar inte med mig av mitt hjärtas inre. Minne: Jag följer med en kompis och lämnar en annan kompis. Får veta att det sårat henne och det satte igång en spiral att inte följa sitt eget hjärta.
Resultat: Jag måste börja följa mitt hjärta och berätta vad som finns i mitt inre - även om det inte passar andra. Att inte göra det får mig att känna mig förrädisk mot andra - och inte äkta varken mot mig själv eller andra.

8. Överväldigande/tsunamin: Jag vill komma förbi och igenom. Jag vill inte skada någon. Jag vill bara komma igenom så varmt och mjukt som möjligt. Sedan lägger det sig. (Har inte gjort shadow work med det här)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar