måndag 8 augusti 2016

Drömmar visar din vibration och vilka dina svaga chakran är

Chakras, drömmar och vibrationer
När jag satt ner i går och gick igenom mina drömmar tänkte jag på mitt ansikte. Jag har eksemhud i ansiktet och ville veta vilket chakra som det motsvarar. Jag läste på om chakran. Chakran är vibrationer som antingen är balanserade och rena, eller som är förvrängda på grund av negativ tankar och känslor som man matat sig med sedan man föddes.

Jag har haft svårt att se vilket chakra som är svagt och vilket som är balanserat hos mig. Jag kan inte se energier. Däremot kan jag tolka drömmar.

Genom drömmar och drömtolkning (se tidigare drömtolkning) har jag lärt mig att varje symbol är en vibration. Varje vibration härstammar från ett chakra.

Jag drömmer till exempel om en dyr bussbiljett. Jag tolkar det som att jag är värdefull. Vibrationen är värdefull. Vilket chakra härstammar det ifrån? Jo, det orangea chakrat, sacral chakra, som ligger strax under naveln. I det här fallet är det en positiv vibration.

Jag drömmer om en granne som tiger. Jag tolkar att "tiga är guld". Vibrationen är "jag tiger". Denna vibration motsvarar halschakrat, det blåa chakrat.

När jag sedan sammanställer en lista på alla dessa får jag fram statistik på vilka chakran som dominerar min dröm.

När jag sedan identifierat vilka chakran som är dominanta/obalanserade kan jag börja rätt till dem genom olika övningar och meditation/yogaövningar.

Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar