söndag 11 september 2016

"Let it go": Att ge upp dina mål - är det bästa du kan göra för din hälsa

Att släppa taget - frigör energi, tid och bidrar till läkning och hälsa
Lagen om attraktion säger att det du tänker på och fokuserar på är det som du drar till dig. Men lagen om attraktion handlar inte bara om våra medvetna tankar. Våra tankar kan också vara undermedvetna. Dessa drar också till sig situationer som ger samma känsla som den frekvens den avger.

En av dessa undermedvetna men nu medvetna känslor är den att jag känner mig som en misslyckad, medelmåttig docka, som gör folk besvikna. Hur vet jag att jag har dessa? Jo för det är just de känslorna jag återkommer till gång på gång  när jag är ledsen.

För att ändra på dessa måste jag först observera situationer och se hur det är jag som orsakat dem på grund av en känsla och en tanke jag haft och upprepat genom hela mitt liv.

Sedan när jag observerat känslorna försöker jag att integrera dem genom att ifrågasätta dem. Vad är det för tro jag har som har hindrat mig från att känna glädje? Hur kan jag förädla denna känsla och hitta den positiva aspekten i vibrationen?

1. Jag är en besvikelse. Varför är det inte ok att vara en besvikelse?

Jag gör folk besvikna. Varför gör jag dem besvikna? Jag gör dem besvikna eftersom jag inte ger dem sanningen, utan bara vad jag tror att de vill höra. Jag ger dem en ytlig känsla, en lögn, om att jag ska genomföra och göra saker som jag sedan inte göra, mycket på grund av att jag inte vill, men också att jag inte orkar. Jag klarar inte av det jag har tänkt i teorin. Jag orkar inte att genomföra det. Och sedan blir jag sjuk.

Det handlar om att jag inte sätter gränser. Detta för att jag tror att det inte är ok att sätta gränser och samtidigt ha kvar närhet, sociala kontakter, osv. Jag tror att jag förlorar om jag inte sätter gränser. Jag förlorar den kontakt jag villigt vill ha.

Men jag vill också bli sedd. Vilket jag inte blir när jag inte sätter gränser.

I det ingår att jag om jag sätter gränser har jag en tro om att man inte vill vara med mig och umgås med mig och lära känna mig mera. Man vill inte veta av mig. Jag känner mig inte sedd och därmed känner jag mig som en docka. Man ser bara det ytliga. Och detta får mig att hata mig själv. Det är därför jag har problem med mitt immunförsvar. Immunförsvaret försämras när man hatar sig själv.

Hur kan man älska någon som gör en besviken?

Vi måste ändra på definitionen av någon som gör folk besvikna. Att göra någon besviken handlar om att man inte är sann mot varken sig själv eller andra. Så när personen är sann mot sig själv i sista minuten och ändrar sitt hjärta, och därmed följer sitt hjärta, gör han eller hon samtidigt folk besvikna eftersom han eller hon inte har varit tydlig med vad han eller hon vill och inte varit tydlig med att sätta gränser.

En person som bygger upp förväntningar är en person inte är sann mot andra - av rädsla. Rädsla för att verka dum, korkad, lat. Rädsla för att känna skam, skuld och negativa känslor. Rädsla för att göra folk arga och ledsna.

En som gör folk besvikna är en person som har drömmar, men som inte genomför dessa i form av handlingar för att nå dem.

En som gör folk besvikna är en person som har många olika vibrationer, och när man tillfredsställer en av dessa vibrationer, gör man samtidigt folk besvikna, vilket är en annan vibration.

2. Varför är det inte ok att vara en medelmåtta?

Det handlar om identifikation. Att säga "Det är ok att vara en medelmåtta som gör folk besvikna" möts i mitt inre med stort motstånd.

Det handlar återigen om en tro jag har. Jag har en tro om att jag är svag och att jag inte klarar av det tryck som läggs på någon som lyckas. Förväntningar både jag själv har om mig själv och som andra har på mig bygger upp mitt självförtroende - men sedan när jag inte klarar av trycket - olika anledningar - så blir folk besvikna.

Jag klarar inte av att göra folk besvikna. Jag gör folk besvikna eftersom jag inte sätter upp gränser. Jag tror att det inte ska vilja respektera mig vilket gör att de kommer försvinna. Om jag säger sanningen om mig själv, det vill säga, sätter gränser tror jag att de kommer göra mig illa, mentalt, psykiskt, känslomässigt och kanske till och med fysiskt.

Så, varför är det inte ok att vara en medelmåtta?

Medelmåtta är en förolämpning synonymt med att vara lat och dum.

Men att välja att vila från mental och fysisk aktivitet, är det att vara medelmåttig? Det visar snarare på styrka. Som religiösa gör.

3. Varför är det inte ok att vara lat? Hur kan man älska en person som är lat?

En lat person är en person som har ett sårat hjärta - ett hjärta som behöver renas. En lat person är en person som inte följer sitt hjärta.

4. Kan man älska en som är dum?

Det är lättare. Det finns de som är födds med lägre iq - men de behövs på många olika sätt.

5. Genom att känna mig lat och dum känns det som jag är underlägsen. Kan man älska en som är underlägsen?

Ja, självklart. De flesta människor i den här världen är underlägsna.

6. Nu kommer känslan av att en människa som "accepterar sitt öde". Kan man älska någon som accepterar sitt öde?

Att acceptera sitt öde är det fulaste jag vet. Kan jag älska någon som "gett upp"?

Nej.

Jag hatar folk som ger upp. Jag hatar den delen av mig som gett upp. Jag hatar den delen som slutat att kämpa - som bara accepterar saker som de är.

Hur kan jag börja älska den delen av mig?

Så jag googlar och får lite tips.

I de flesta fall står det att det är inte ok att ge upp på bloggar och i artiklar. "Du ska inte ge upp". Men sedan hittar jag en artikel som DailyMailOnline har skrivit. Den refererar till en studie som publicerades i Psychological Science journal där man uppgav att tonåringar som gav upp svåra mål hade mycket lägre nivåer av ett protein som kallas för CRP, en indikator på inflammation som är kopplat till flera allvarliga sjukdomar till exempel diabetes och hjärtsjukdomar, än de tonåringar som "inte gav upp".

Så jag kan lugnt acceptera att "ge upp" och "let it go" frigör mängder med inre energi, tid och skapar frihet.

Kan jag älska denna del av mig själv som "gett upp"?

Ja. Nu kan jag det.

Så därför sätter jag igång med att fysiskt frigöra mig från saker i mitt hus, vilket är i linje med "minimalism" och "feng shui" som jag velat göra sedan tidigare.

När man frigör sig från svåruppnådda mål, begränsar och gör sig av med fysiska saker  frigörs energi.

Så jag gjorde mig av med saker igår. Det kändes befriande - jag tittade på saker som jag gillade - men så sa jag till mig - "Give it up" för att påminna mig om den frihet och den energi jag längtat efter och som jag närmar mig.

Det hjälper mig att strunta i om jag gör folk besvikna.

Det hjälper mig att bli sannare mot mig själv.

Det hjälper mig att känna att jag inte är så misslyckad längre.

Mer tillfredsställd.

Gillade du vad du läste?
Kommentera nedan och prenumerera på mitt nyhetsbrev för nya artiklar.

Vill du läsa mer?
Här är lite tips på andra liknande artiklar.

Spegel, spegel på väggen där...
Höj dina frekvenser - ayat al-kursi
Vilka chakra är mest dominanta hos mig? Hur vet man?
Ta bort din pollenallergi!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar