onsdag 5 oktober 2016

Utopia meth - antiisraeldrog

Jordens chakra: fredsvortex?
Jag vaknar som vanligt mitt i natten, vid halv fyra, för att gå på toaletten. När jag lägger mig fokuserar jag på en fråga: Vad är jag värd? Och vad ska jag jobba med? Jag kopplar mentalt ihop mig med de "akashiska verken" och får den här drömmen:

Jag vaknade mitt i drömmen och kunde därför komma ihåg den:

"Mitt hus håller på att läcka in. Det droppar vatten från taket, sedan mjölk. Vi får lov att byta lägenhet. En klagar på oss att vi gör oväsen medan hon pratar i telefon.

Ny scen: Min familj och jag skeppas iväg på bussar. Två bussar lyckas komma vidare till en fredszon. Mina svärföräldrar kom tyvärr inte med oss men resten av familjen. En gammal barndomsvän hoppar av bussen för att hon vill ha bubbelgum. Bussen kör fortare och fortare. Jag är rädd att den ska välta i kurvorna. Den är automatstyrd så föraren ligger bekvämt bakom ratten och tittar på. [Indikation på att det handlar om framtiden?!].

Vi kommer fram till ett läger. Massor av muslimska kvinnor är där och ett fåtal män. Jag ser ett djur som jag säger är en emu - men kvinnan fnyser och säger att det är ju en ko. Hon går vidare. Jag letar efter en kartbok - en som kartlägger vilka vortex som finns - ställen där bomber inte kan nå för att ta reda på om vi är på ett sådant ställe. Jag hittar en karta, men frågar sedan en man om de vet om det finns en bättre mer lokal karta. Det finns det - utanför. Jag tar mig ut för att leta efter en och ser kvinnor och barn sitta och ligga och några ber och några förbereder sig för att sova. Jag känner att jag har ett viktigt uppdrag. Precis innan drömmen avbryts är det någon som nämner att militären är på jakt efter de som använder sig av utopia meth - och förklarar snabbt att det är en antiisraelidrog."

När jag vaknar tänker jag på dessa och tar snabbt reda på lite mer om de finns på riktigt.

Meth - methamfetamin

Vad är D-metamfetamin?

Jag har aldrig tagit reda på vad metamfetamin är på riktigt. Nu ska jag göra det.

Metamfetamin är ett narkotikaklassat medel som liknar amfetamin. Den kan genom laboratorieprocess framställas ur efedrin, som i många länder säljs receptfritt som kosttillskott. Ett rus kan pågå 2-10 timmar beroende på dosens storlek. Vid återdosering kan ruset pågå flera dagar. I små doser minskar lusten att äta och sova. Istället blir man pigg, alert och självsäker.

Hitler och metamfetamin

Metamfetamin framställdes i Japan 1893 av Nagayoshi Nagai som 1919 blev kristalliserat av Akira Ogata. Amfetamin, som är en närliggande substans, framställdes i Tyskland 1887 av Lazar Edeleanu.

Under andra världskriget delade Wehrmacht (Tyskland) ut Pervitin till sina trupper. Drogen blev främst utdelad till elittrupper men även till pansarvagnssoldater och piloter. Drogen var inbäddad i chokladkakor, s k Fliegerschokolade respektive Panzerchokolade. Drogen användes under fälttågen mot Polen och Frankrike.

Det sägs att Adolf Hitler tog tre injektioner varje dag från sin läkare. Under andra världskriget hamstrade även den japanska militären metamfetamin. Det förbjöds dock 1951.

Fördelar med meth

Fördelar med meth är att man får ökad energi, eufori (lyckokänsla), ökad hjärtrytm, pratgladhet, högre blodtryck, ökad uppmärksamhet, pigghet (tröttheten försvinner helt), mod (lägre självbevarelsedrift) och lättare att uttrycka känslor (humörsvängningar).

Nackdelar med meth

Det finns såklart nackdelar med drogen. Diarré och illamående, minskad aptit som kan leda till anorexi och undernäring. Piggheten leder också till sömnsvårigheter. Eftersom den påverkar nerverna får man som bieffekt ryckningar och därefter spända käkar. Man blir irriterad och får panikattacker och vidgade pupiller. Man får mer kraft vilket leder till hetsighet och tvångsmässig fascination och kan upprepa samma moment flera gånger utan att det blir tråkigt (bra för uttråkade). Tyvärr brukar man strunta i hygienen vilket leder till att man inte tar hand om sina tänder som ofta råkar illa ut.

Meth är med andra ord starkt beroendeframkallande, och vi har inte den näringen i kroppen för att motstå dess bieffekter, så den försurar kroppen vilket leder till "nackdelarna".

Vicks och L-metamfetamin

Enligt en studie som gjorts på L-metamfetamin, som används i Vicks, liknar D-metamfetamin, som är gatudrogen (Hitlers drog), den illegala drogen. L-metamfetamin har nästan samma struktur som D-metamfetamin med skillnaden att den ena är som högerskon och den andre som vänsterskon.

Vill du veta mer om L-amfetamin som används i Vicks, gå till källan på Scienceblog.


Kartan

När jag söker på "map over zones and hurt building" får jag upp en intressant artikel om en interaktiv karta som visar varenda bomb som föll på London under andra världskriget. En ny sida visar data från nationella arkivet som tidigare bara varit tillgängliga för besökare i the Reading Room. Den låter människor söka efter sina hem för att se om det blev bombat. Mobiltelefoner låter turister markera ett ställe för att se om det blivit bombat. Kartan skapade i samarbete mellan Dr Catherine Jones från Universitetet i Portsmouth och the National Archives och finansierad av JISC. Källa: Dailymail.co.uk

Kyrkor klarade sig

Jag har tidigare hört och sett när tsunamis förstört allt, utom moskéer, och detsamma gäller det under andra världskriget, kyrkor klarade sig förvånansvärt nog.


St Paul's Cathedral klarade sig "mirakulöst"
under andra världskriget från att bombas.
Moskén Baiturrahman klarade sig "mirakulöst" under tsunamin.


Fast nu är jag inte längre förvånad över att kyrkor och moskéer klarar sig. Inte heller är jag förvånad över att muslimer uppmanades att inte fick förstöra synagogor eller kyrkor - alla är de nämligen fokalpunkt för koncentrerad fokus - koncentrerad energi - mellan jorden och Saturnus.

Läs tidigare artikel som jag skrivit om Mecka - kuber - kors och Saturnus

Det hade inte varit någon vits med att första moskéer och kyrkor - och krigen är till för att skapa förvirring och för att kunna hålla maktstrukturerna i schack.

Vi är alla manipulerade att tro på det som sägs - men att dra ett streck från en punkt till en annan och se mönster är bra svårare.

Tack för att du tog del av informationen och välkommen tillbaka.

Kommentera nedan vad du tycker och prenumerera på mitt nyhetsbrev för nyheter direkt till din mail.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar