fredag 7 oktober 2016

Vart ska jag flytta? Var är det säkert? Vi står inför ett krig. Vilka städer och länder är säkrare än andra?

Göteborg, Sverige
Om jag skulle flytta utomlands, bort från Göteborg och Sverige, vart skulle jag flytta då?

Jag kommer använda mig av min intuition - och för att förstärka min intution kommer jag använda mig av en pendel.

Jag använder en pendel, alltså en tråd med min guldring, för att stärka ja, nej och jag vill inte svara-intuitionen. Jag håller den över Indien och då cirkulerar den, vilket betyder "jag vill inte svara", sedan Moskva, då blir den helt still, och sedan Tibet, där den säger ja.

Men vad betyder det om den stannar?

En pendel rör sig bara eftersom ens undermedvetna skapar små rörelser. Dessa rörelser kan vara fel, precis som ditt undermedvetna kan ha fel tro eller önskan. Det betyder i praktiken att den inte rör sig eftersom vi inte är villiga att lyssna på vårt undermedvetna. Du är alltså ärlig mot dig själv. Man kan säga att den säger: ja, men... eller nej, men... Mixat svar.

Vi behöver egentligen inte en pendel för att lyssna på våra svar, utan den används för att förstärka svaret eftersom många av oss inte litar på vår inre intuition.

Jag frågar: Vilket är det bästa stället att flytta till i en potentiell framtid?

Om den pendlar upp och ner betyder det ja och vänster till höger nej. Det tar mellan 1-10 sekunder att få ett klart svar.

Göteborg - svagt ja.
Malmö - mellanstarkt nej
Falkenberg - jättestarkt nej
Hässleholm - nej
Kalmar - svagt nej
Borgholm/öland - ja
Visby/Slite/Fårö - ja
Roma/Gotland - vill inte svara - cirkulerar
Jönköping - cirkulerar - vill inte svara
Borås - starkt nej
Kungsbacka - starkt ja
Orust - svagt ja
Alingsås - helt still - vill inte svara
Trollhättan/skara och Skövde - svagt ja
Bornholm - starkt nej

Stockholm - starkt ja.
Tumba - nej
Nynäshamn - svagt ja
Gotska sandön - starkt nej

Öland - svagt ja
Gotland - svagt ja.
Skövde - nej
Linköping - svagt ja.
Danmark - starkt nej.
Tyskland - starkt nej
Polen - vill inte svara.
Kaliningrad/Ryssland - starkt nej.

Litauen är ett starkt ja
Litauen/Vilnus - helt stilla, vill inte svara
Litauen/Klaipeda - ja
Litauen/Kauna - ja
Lettland/Riga - vill inte svara - stark rundat svar.
Estland/Tallinn - helt stilla - vill inte svara

Oslo - starkt nej
Island - starkt nej
Finland/Helsinki - starkt cirkulerande
London - superstarkt nej
Nordirland/Belfast - helt stilla - vill inte svara
Irland/Dublin - ja
Glasgow/Edinburgh - ja

Nu förstår jag varför den cirkulerar - frågan är otydlig:
Jag håller pendeln över Paris och frågar om jag ska flytta till Frankrike?
Den svarar mig då att den vill inte svara.
Sedan byter jag fråga - jag frågar om jag ska flytta till Paris och håller den över Paris, då får jag ett rungande neeeeej.
Nice/Frankrike - nej
Schweiz/Bern - nej

Cirkulerande betyder alltså både ja och nej, eftersom båda är sanna.
Ett land är stort - och det finns många ställen att välja på. Måste vara mer specifik.


Bryssel/Belgien - nej
Frankfurt/Tyskland - nej
Bukarest/Rumänien - nej
Budapest/Ungern - nej
Ljubljana/Slovenien - svagt nej
Belgrad/Serbien&Montenegro - ja
Kiev/Ukraina - nej
Minsk/Vitryssland - starkt ja
Warsawa/Polen - nej
Berlin/Tyskland - nej
Amsterdam/Nederländerna - nej
Sankt PEtersburg/Moskva/Ryssland - nej
Astana/Kazachstan - ja
Iran - Tehran/Mashhad/Tabriz - nej
Azerbadjan/Baki - ja
Samara/Volgograd/Ryssland - nej

Sverige/Norge/Finland/Danmark - rätt säkra - ja

Så långt - så gott.

Vi får se vart det barkar. Än så länge verkar det vara ok där vi bor. Och sedan finns det flera alternativ.

Jag vet väldigt lite om både Litauen, Belgrad, Kazachstan och Azerbadjan samt Vitryssland. Men kanske är det dit jag ska börja fokusera när jag ska resa? Och ta reda på hur landet är i övrigt.

Litauen
Kazachstan
Azerbadjan/Baki
Belgrad, Serbien

Minsk, Vitryssland

För att få en känsla av Vitrysslands språk, lyssna på Alexander Rybaks "Roll with the wind" på vitryska:


För att få en känsla av Kazakhstans språk, lyssna på deras Ayree - popmusik:


För att få en känsla för Azerbadjans språk, lyssna på Zamiq - Oyundur Heyat:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar