torsdag 20 oktober 2016

Vetenskapliga bevis på att jorden är platt!

Jorden är platt
Jorden är platt - hur kan jag ha missat det?

Jag har under ett tag varit observant på en del saker. Jag vet att David Icke pratar om reptiler och att världen inte är som vi tror att den är. Jag vet att Rothchild och Rockefeller är de som styr världen, att banker är en lögn, att vi är slavar under dessa förhållanden och att Teal Swan har rätt om våra kroppar, känslor och hur religion och mycket hänger ihop. Jag har gått igenom kristendomen och islam, och är muslim, men jag har gått vidare och fascinerats mer och mer över hur dessa historier är allt annat än "myter" och "fiction". Jag är fascinerad över hur vetenskapen mer och mer "förklarar" dessa "myter". Nu är jag på ett nytt rövartåg. Jag har förstått hur allt hänger ihop energimässigt och vill gå en utbildning hos universal intelligence i Australien för att fördjupa mig i det, men under tiden skriver jag på en roman, jobbar med att rena mina vibrationer/mitt hjärta och gå vidare i min research. Jag stöter på en mängd olika kontroversiella saker på Youtube och en av dem är just nu, flat Earth. Det finns en organisation som tillsats för att göra research, men de blandar sanning med lögn och vi måste fortsätta vara individualister och inte bara svälja lögner och sanningar sammanblandade hur som helst. Vi måste vara extremt källkritiska.

I flat Earth-rörelsen, som sker som gräsrötter och genom individuellt tänkande, ifrågasätts också gravitationen, att jorden är rund, att det finns ett universum som är vacuum, att Antarktis ligger på sydpolen, att solen och månen är flera mil från oss och cirkulerar. Allt det som vi har lärt oss i skolan, allt som vi har programmerats att tro på, ifrågasätts och diskuteras och det blir allt mer logiskt ju mer man lyssnar på resonemangen ur ett vetenskapligt perspektiv.

Här är en video på engelska med de mest grundläggande frågorna som ställs till flat earthers:


Sedan ett längre videoklipp som visar hur Antarktis förhållande till den runda vs platta jorden är. Det jag lärde mig av den är att vi måste ifrågasätta om och om igen och argumentera om och om igen, tills vi får tillfredsställande svar från de som har gett oss "Vetenskapliga" bevis.


Vad tycker du?

kommentera nedan och prenumerera på mitt nyhetsbrev för senaste nytt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar