tisdag 11 oktober 2016

Vi står inför ett krig. Det handlar inte längre om vi det kommer ske, utan när. Men är jag förberedd?

Ryssland och Kina - vem vinner?
Jag har länge vetat att det pågått ett förberedande till krig i världen. Men det är inte säkert att det är USA som kommer kriga, utan snarare är det Ryssland och Kina som kommer att börja fightas. USA däremot kommer vara självförstörande om de inte deltar i kriget. Vi vet ju vem USA hejar på. Kina. Kina är med i alla nya filmer på ett "positivt" sätt. Kina var med i Will Smiths senaste utomjordingsfilm som allians till USA. Ny kommer en ny amerikansk film med Kinas mur där de kommer kämpa mot farliga inkräktare.

Men återigen, det var inte det jag ville prata om här, utan om vad jag behöver för att klara mig under 6 månader upp till fyra år.

Om vi vill stoppa kriget så finns det egentligen bara en sak att göra: Börja göra allt som vi vill göra när vi får pengar, redan nu, utan pengar... Men om vi inte gör det, kommer förändringarna som en bomb. Och då är frågan, hur ska samhället se ut nu? De som har en agenda börjar att jobba mot den.

Det är möjligt att vi måste röra på oss under kriget. Först kan vi flytta med flyttlass. Sedan ta med oss allt som får plats i en bil. Sedan allt som vi kan ha i en ryggsäck för att till sist ha med oss allt som ryms i vår hand.

Så, är vi förberedda? Är vi beredda att leva vidare i det här kriget?

Har vi tillräckligt för att klara oss?

1. Vi måste bunkra upp med mat, rent vatten och annat vi behöver om vi inte längre kan gå till affären och skaffa det. Elektricitet finns inte, och du kan inte längre köpa det du vill ha.
2. Gömställe långt ifrån militärbaser, och fabriker som kan avge dödliga kemiska substanser, och stora centrum.
3. Skaffa kaliumjodpiller för att skydda dig från strålning. Skydda dig från strålning genom att bygga en bunker.
4. Lär dig det nya språket på den vinnande nationen. Det kan vara ryska eller kinesiska. Om du tror det är USA lär dig engelska. Då kan du kommunicera med dem, du får arbete och det du behöver.

Det finns flera sätt att klara sig utan elektricitet, men har vi tillgång till det? Här är en artikel med kylskåp som klarar sig utan elektricitet, bara man har vatten tillgängligt och andra knep för att få vardagen att gå vidare. Men var kan man köpa dessa? Läs: Life without electricity

Det kommer inte finnas någon internet tillgänglig. Telefonerna kanske överlever om vi kan ladda om dem på något sätt.

5. Radio med batterier rekommenderas

Andreas Karlsson är en prepper som på hobbytid förbereder sig inför en katastrof.

Han har mat och vatten som räcker i ungefär tre månader för en hel familj och alla deras djur. Maten är mest konsverver.

6. Spritkök
7. Fotogenvärmare
8. Fotogenlampor
9. Batterier,
10.Eldstål.
11. Tändare
12. Förstaförbandsattiraljer
13. Värktabletter
14. Sårrengöring
15. Mediciner

Jag själv har redan köpt en vattenrenare. Den kan komma till nytta. Eventuellt. Förutom att rena vattnet till vardags.

Här är mat som håller i rumstemperatur:
4 år eller längre
Ris
Vinäger
salt
Knäckebröd
Bönor, ärtor och majs i konserv
Honung
Socker
Kryddor (hela)
3 år
Pasta
Soja
Kryddor (torkade och malda)
2 år
Mörk choklad
Matolja
Popcorn
sylt
1 år
Kryddor (torkade blad)
Mjölkchoklad
Ansjovis i konserv
Fisk och skaldjur i konserv
Havregryn
Müslii och mjöl
Potatismospulver
Torrmjölk
Pulverkaffe
Bönor och ärtor (torkade)
Tomatsoppa i konserv
Andra soppor i konserv
Konserverad frukt
6 månader
torkad frukt
3 månader:
Torrjäst

Så första tre månaderna kan jag baka bröd. Sedan blir det till att äta torkad frukt och konserver t ex tomatsoppa, potatismos och mjölkchoklad. Därefter lever jag på poppade popcorn i ett helt år. Till sist äta pasta med baljväxter och honung och sockerknäckebröd som efterrätt.

Jag tänker på att jag är allergisk mot det mesta. Så det kommer bli tufft. Jag får helt enkelt flytta till ett ställe där det finns färska frukter att plocka i min trädgård.

Tyckte du om vad du läste? Kommentera nedan och prenumerera på nyhetsbrevet.

Jag hittade en bra sida för överlevnadstänkare: Överlevnadsbutiken. Ska kolla in den nu. Häng med du med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar